Forum serwera Tribes Rises

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2018-06-15 01:32:25

Howl
Administrator
Dołączył: 2018-06-14
Liczba postów: 6
WindowsOpera 53.0.2907.99

Frakcje oraz Wojny Frakcji

Frakcje

Frakcję może założyć każdy gracz posiadający claim poziomu 2. Nie ma żadnych innych wymagań typu wymagana budowla czy ilość członków claimu,
pytanie czy frakcja z małą ilością graczy przetrwa.

Konkretne zasady i założenia.
1. Założenie frakcji odbywa się bardzo prosto. Należy ją zarejestrować na forum. W tym momencie claim osoby zakładającej frakcję staje się stolicą i decyduje,
które claimy oraz tereny mogą w późniejszym okresie zostać wcielone.
2. Po założeniu, frakcja może wcielać w swoje granice inne claim'y, drogą pokojową przez negocjacje bądź siłową(zasady Wojny Frakcji opisane zostały niżej).
Do frakcji nie można wcielać claimów zbyt oddalonych od granic frakcji jednak nic nie stoi na przeszkodzie aby zakładać nowe, niepodległe osady na terenach frakcji,
tworząc na nich "niepodległe" plamy. Te nie będą ograniczały możliwości ekspanyjnych frakcji, jednak z pewnością na ten temat wywiąże się dyskusja.
3. Nie ma żadnych restrykcji odnośnie zakładania sojuszy. Dotyczy to samych frakcji, jak i osad niepodległych.
4. Claimy wchłonięte przez frakcję podlegają pewnym zasadom oraz mają pewne prawa:

  • mają prawo do wypowiedzenia walki o niepodległość, która jednak też podlega pewnym zasadom a do jej wypowiedzenia należy spełnić konkretne wymogi

  • nie mają obowiązku płacenia jakiegokolwiek trybutu

  • mają obowiązek zasilania armii frakcji, do której przynależą ale tylko jeżeli mają taką możliwość(posiadają ekwipunek oraz wyszkolenie), jeżeli stolicy zależy
    na koniecznym uczestnictwie osób nie mających odpowiedniego sprzętu oraz treningu, są zobowiązane zapewnić ekwipunek oraz szkolenie

  • przywódca frakcji ma prawo zabronić wcielonemu claim'owi handlu z osadami nie należącymi do frakcji

  • handel "na lewo" czyli wbrew zakazowi przywódcy frakcji, nie będzie karany przez administratorów, ale przywódcy mogą domagać się od gracza łamiącego zakaz, odszkodowania
    a jego wielkość nie podlega żadnym limitom, zatem gracze planujący handel wbrew zakazowi będą musieli zdecydować czy ryzyko się opłaca. Przywódcy będą musieli liczyć się
    z tym, że trudniej będzie im wykryć łamanie tego zakazu w osadach znajdujących się na granicach frakcji. Dlatego też wysokość kar za łamanie tego zakazu nie będzie niczym
    ograniczona, powinna jednak być sprawiedliwa.

  • w interesie przywódców leży aby przekonać do siebie podbite osady(zmniejszy to ryzyko buntu, łamania praw ustalonych przez stolicę etc.)

5. Osady podległe frakcji zobowiązane będą do noszenia tunik z herbem podobnym do herbu claim'u stolicy bądź innego zgadzającego się z wytycznymi przywódcy frakcji.
6. Frakcja decyduje, czy na tereny podległe jej jurysdykcji wkraczać mogą członkowie innych frakcji. Takie rozwiązanie prowadzi do kilku korzyści:

  • ograniczenie eksploatacji surowców leżących na terenach frakcji przez kogoś innego niż jej członków

  • daje przewage handlową i pozwala na korzystniejsze wymiany handlowe z innymi frakcjami, na których terenach tych surowców brak

Frakcja musi określić, czy zamknięte granice obowiązują absolutnie wszystkich czy zakaz obowiązuje wszystkich poza kupcami. Jeżeli tylko kupcy mają wstęp na tereny frakcji, zobowiązani
są oni do podróży w konkretne miejsca, w których odbedzie się wymiana handlowa a sama podróż musi odbyć się wozem konnym, na którym muszą znajdować się dobra przeznaczone na handel.
Warto zatem budować drogi łączące osady.

Wojna Frakcji

Jest to forma rozrywki/rywalizacji/RP przeznaczona na późną fazę rozgrywki, gdy na mapie pojawi się wystarczająco dużo osad oraz graczy.

Wszelkie bitwy składające się na Wojny Frakcji odbywają się tylko i wyłącznie w otwartym polu, JH będzie wyłączone więc niszczenie budynków czy rabowanie osad nie wchodzi w rachubę.
O tym czy niepodległa bądź należąca do innej frakcji osada zostanie wcielona w granice frakcji atakującej decyduje wynik bitwy, która odbędzie się najbliżej jak to tylko możliwe
osady atakowanej. Jeżeli członkowie osady niepodległej nie zgodzą się pokojowo dołączyć bądź poddać, mają obowiązek pojawić się na polu bitwy i stawić czoła atakującym. Atakujący
mają obowiązek ogłosić na forum, która osada będzie celem ich ataku, po czym dowiedzą się czy osada podda się, będzie walczyć czy może zdecyduje się negocjować pokojowe dołączenie
do frakcji. Jeżeli osada jest pod jurysdykcją innej frakcji, jej suzeren musi zdecydować czy bronić tej osady i wysłać tam wojska w celu obrony tych terenów czy zostawić ją na pastwę
atakujących i podjąć działania ofensywne w innym regionie. Nic nie stoi na przeszkodzie aby zrobić obie te rzeczy jeżeli mają wystarczającą liczbę żołnierzy.

  • Planowane ataki muszą zostać ogłoszone na forum(wzór ogłoszenia ataku znajduje się w odpowiednim dziale)

  • Bitwy ograniczają się do starć dwóch armii na otwartym polu.

  • Na jedną bitwę składa się jedno starcie

  • Każda wygrana bitwa posuwa ofensywę naprzód

  • Aby zdobyć osadę, atakujący muszą wygrać dwie bitwy(na granicy, w pewnej odległości od osady oraz najbliżej centrum osady jak to tylko możliwe, jednak ta bitwa też musi odbyć się na
    otwartym polu, obrońcy nie mogą korzystać z fortyfikacji osady, mogą za to używać barykad przeciwko konnym jednostkom, rozstawianym dzięki umiejętności "Strzelec")

  • Bitwy odbywać się będą tylko jednego dnia w tygodniu

  • Walka na kilku frontach nie jest zabroniona o ile frakcja posiada wystarczającą liczbę żołnierzy

  • JH będzie wyłączone za wyjątkiem oblężenia jednej ze stolic, jednak jest to event przeznaczony dla bardzo późnej fazy rozgrywki, a jego zasady będą jasno określone


Bitwy o niepodległość

Każda podbita osada, jeśli spełnia wymogi, może wypowiedzieć walkę o niepodległość

  • musi posiadać liczbę żołnierzy, która może prognozować zwycięstwo. Rozwijając, osada mająca 2 żołnierzy, nie może wypowiedzieć walki o niepodległość, jeżeli będzie musiała walczyć przeciwko
    8 wrogim żołnierzom gdyż:
       

    • prawdopodobieństwo zwycięstwa jest bardzo niskie

       

    • jako że, za wypowiedzenie walki o niepodległość nie jest przewidziana żadna kara, osady mające małą liczbę żołnierzy mogły by wypowiadać walki o niepodległość tylko po to
          aby osłabić armię frakcji w innym regionie jednocześnie nie ponosząc żadnych konsekwencji

  • jeżeli osada chcąca walczyć o swoją niepodległość nie posiada wystarczającej liczby żołnierzy, może szukać najemników w innych niepodległych osadach

  • jeżeli osada należąca do frakcji, jest celem ataku innej frakcji a chce odzyskać niepodległość bądź zmienić stronę konfliktu, może o tym negocjować z atakującymi

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
imaginativumstudios - silent-times - telewizja-polska - satori - goodlife